2009-04-25 Balconades de Valldemossa

Aquesta vegada si. A la fi una excursió amb bon temps. Soleiet, temperatura molt agradable, gairebé gens ni mica de vent i un “grupet” de més de 40 marxaires ens disposàrem a gaudir d’un magnífic dia de muntanya.

Així que tal com havíem quedat ens vam replegar tots al Mirador de Na Burguesa i d’allí vam partir cap el Mirador de N’Alzamora, passant pel Coll des Pastors i seguint cap el Pla d’en Palerm des d’on vam poder ja gaudir d’unes magnifiques vistes del Galatzó i tot el seu voltant.

Del Pla d’en Palerm i després d’una petita aturada per agafar forces vam enfilar ja cap el Mirador de N’alzamora, una magnifica atalaia de tota la Badia i que realment es una llàstima el seu estat de conservació. Li fa falta alguna cosa més que una maneta de pintura per reformar-lo.

La següent etapa eren ja les Coves des Marbre. Seguint un camí molt poc fitat i amb tota classe d’obstacles per posar-mos més difícil vam arribar després d’uns 15 minuts de marxa a la primera cova, petita i que només vam visitar breument per que el nostre objectiu més interessant era la segona i més grossa.

La visita a la cova gran té el seu puntet interessant. L’accés es relativament fàcil, però s’ha d’anar amb compte per que rellisca una mica. La cova te un “rebedor” que dona accés a la cavitat principal, on es poden contemplar formacions d’estalactites i estalagmites. Els frontals aquí van haver de treballar per que la fosca dins la cova és evident i s’ha d’anar en compte.

clip_image002

Vista de Valldemossa de dins la Cova de Ses dues Boques

clip_image004

I seguim… a la cova de més abaix ja si que vam fer una aturada com cal per dinar, descansar i que fins i tot alguns aprofitaren per fer la migdiada. El “xubec” era inevitable amb la panxa plena i el sol que escalfava agradablement més d’un es va fer de pregar quan vam dir que era l’hora de continuar!

El darrer tram de l’excursió tampoc es quedava endarrera: “Això sembla la selva de l’Amazonas” deia algú… en realitat el que vam fer es seguir la torrentera de la Coma de S’aliga per tornar a enganxar el nostre origen al Coll des Pastors. Tot i així la vegetació era molt frondosa i va ésser inevitable que algú tornés amb alguna esgarrinxada per les branques que hi havia per tot arreu. Aquí teniu una imatge de n’Andreu i companyia sortint com podien!

clip_image006

Vista de Valldemossa des de Ses Basses

I aixó era tota la excursió prevista, però donat el dia que feia la gent tenia ganes de fer més coses, així que abans de tornar vam passar pel Puig Gros de Bendinat i vam seguir després cap a la Cova d’es Puig Gros, des d’on el grup es va dividir en dos, els que tornaren pel Coll des Pastors i els mes atrevits que van agafar el camí que els va dur fins el Cementiri.

I això si que va ser tot!